• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
362
Poäng
477
Jag har svårt att tänka mig detta. Jag kommer att ha 1 UC-Förfrågning. Högt underskott. 74.000 av 75.000 nyttjat på Marginalen (kort, kredit alltså) och dessutom Blanco på hisnande 1.3 miljoner..
Däremot så bör jag väl rimligtvis vara under 3% kan jag tycka då jag nu med sex stycken förfrågningar har 6%...

Det ska bli grymt intressant att se vad du landar in på! Det är nära nu. Jäkla vad snabbt det här året har gått när jag tänker efter. Fan Terry, var stolt över den resa du gjort. Den är inte slut än, men tänk vad långt du har kommit. Jag applåderar dig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 384
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Det ska bli grymt intressant att se vad du landar in på! Det är nära nu. Jäkla vad snabbt det här året har gått när jag tänker efter. Fan Terry, var stolt över den resa du gjort. Den är inte slut än, men tänk vad långt du har kommit. Jag applåderar dig!

Gud vad fint skrivet av dig. Tack :)!

Det har faktiskt gått ganska fort när man tänker efter. 2 år sedan jag slutade spela, och lite där till. Sen har allt liksom gått hand i hand men det primära var att sluta spela och sen börja göra rätt för sig, betala allt. Man måste komma ihåg att jag hade mångmiljonskuld till folk och har återbetalat allting på kronan.
Skuldsanering var heller aldrig aktuellt utan har jag lånat så ska jag lämna tillbaka sådan är jag.

Nu är min strategi att helt enkelt samla det i 3 olika lån och betala kanske 8000 i månaden? Då kommer jag kunna leva ett normalt liv och mer därtill.

Men vi är inte riiiiktigt där. På god väg! Sen kan man fokusera på att amortera.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Gud vad fint skrivet av dig. Tack :)!

Det har faktiskt gått ganska fort när man tänker efter. 2 år sedan jag slutade spela, och lite där till. Sen har allt liksom gått hand i hand men det primära var att sluta spela och sen börja göra rätt för sig, betala allt. Man måste komma ihåg att jag hade mångmiljonskuld till folk och har återbetalat allting på kronan.
Skuldsanering var heller aldrig aktuellt utan har jag lånat så ska jag lämna tillbaka sådan är jag.

Nu är min strategi att helt enkelt samla det i 3 olika lån och betala kanske 8000 i månaden? Då kommer jag kunna leva ett normalt liv och mer därtill.

Men vi är inte riiiiktigt där. På god väg! Sen kan man fokusera på att amortera.

Du e så grymt jäkla klockren min vän !!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 384
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
<3 BÄSTA
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Gud vad fint skrivet av dig. Tack :)!

Det har faktiskt gått ganska fort när man tänker efter. 2 år sedan jag slutade spela, och lite där till. Sen har allt liksom gått hand i hand men det primära var att sluta spela och sen börja göra rätt för sig, betala allt. Man måste komma ihåg att jag hade mångmiljonskuld till folk och har återbetalat allting på kronan.
Skuldsanering var heller aldrig aktuellt utan har jag lånat så ska jag lämna tillbaka sådan är jag.

Nu är min strategi att helt enkelt samla det i 3 olika lån och betala kanske 8000 i månaden? Då kommer jag kunna leva ett normalt liv och mer därtill.

Men vi är inte riiiiktigt där. På god väg! Sen kan man fokusera på att amortera.
Du har verkligen visat att ingenting är omöjligt. Kommer ihåg när du satt riktigt i skiten med skulder till "fel" personer och jag tänkte att det är en omöjlig situation.
Grym resa @Terry_ du har min fulla respekt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 384
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
<3 den tiden när det var som absolut mörkast funderade jag uppriktigt på vad som är bästa strategin att fly landet alternativt avsluta allt. Såg absolut absolut ingen ljusning. Var helt säker på att jag var finito. Fanns inget hopp överhuvudtaget. Men nu gör jag det.
Man har blivit ganska avtrubbad mot övriga motgångar i livet. Allt känns överkomligt.
 

Hjälpmiggärna

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
7 April 2018
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
<3 den tiden när det var som absolut mörkast funderade jag uppriktigt på vad som är bästa strategin att fly landet alternativt avsluta allt. Såg absolut absolut ingen ljusning. Var helt säker på att jag var finito. Fanns inget hopp överhuvudtaget. Men nu gör jag det.
Man har blivit ganska avtrubbad mot övriga motgångar i livet. Allt känns överkomligt.

Kingen med stort K
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 637
Poäng
1 117
Följer datumen med spänning: Så uppdaterar!

Förfrågningar som försvunnit för Terry:

14 Maj - Lendo (UC)
14 Maj - SevenDay Bank (Bisnode)
14 Maj - Nordax Bank (Bisnode)
14 Maj - Untie Lending (Bisnode)
15 Maj - Primal Capital (Bisnode)
16 Maj - Advisa (UC)
16 Maj - Balanzia (UC)
16 Maj - American Express (UC)
16 Maj - OPR Finance (UC)
16 Maj - Thorn (UC)
16 Maj - Brabank Asa (Bisnode)
16 Maj - Fellow Finance (Bisnode)
17 Maj - Credistar (Bisnode)
22 Maj - Mash (UC)
22 Maj - Collector Bank (UC)
22 Maj - Resurs Bank (UC)
22 Maj - Freedom Finance (UC)

10 UC Föfrågningar och 7 Bisnode förfrågningar borta
----------------------------------------------------------
Kvar på listan innan det är dags:

Tisdag 26 Maj: ST1 Finance (Bisnode)
Onsdag 27 Maj: NC Finance AB (UC)
Ca 12-15 Juni: Inkomst/Underskott uppdateras
Torsdag 18 Juni: Marginalen Bank (Sista UC försvinner)
 
Senast ändrad:

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Vad är planen nu @Terry_? Har inte läst hela tråden men delar av den. Ska du invänta högsta bisnode betyg och lösa smålån med wästgöta och sedan samla resten via uc? Varför inte samla via uc redan nu hos någon som inte har Nordax och sevenday som tar bisnode? Du har ok uc och blanco på lite mer än din inkomst. Baserat på min egen erfarenhet borde du utan problem kunna låna upp och samla minst en miljon till via uc, dock i två eller tre omgångar med någon/några månad mellan. Börja med att samla ditt kreditkort plus övriga dåliga uc skulder i ett första lån. Sen har du en uc under 1% och kan samla resten till bättre ränta. Vad har jag missat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp